Kroz igru do slova – Kockica – Drvene igračke prodaja – BESPLATNI OGLAS

„Učenje slova? Kada je vreme početi detetu govoriti o slovima, azbuci, …? Na ovo pitanje nema tačnog odgovora, neka deca već sa tri godine počinju da primećuju slova i postavljaju pitanja o njima, ali svakako upoznavanje sa slovima dete će imati svakako u predškolskom, a učenje slova nastavlja se i u prvom razredu osnovne škole.

Proces usvanja slova nije lak za svako dete, kod neke dece ćemo naići i na otpor te je potrebno u aktivnostima dodati i još nešto pored pisanja slova u svesci i spajanja tačkica. Kako bi olakšali proces učenja potrebno je da samo učenje prilagodimo detetu, a to je najbolje i najlakše uraditi kroz igru.

U nastavku možete pročitati neke od ideja za učenje slova kroz igru 🙂

Na deblji papir ispišite slovo lepkom (najbolje je da bude tečni lepak za papir) i preko pospite so. Otresite višak soli sa papira i dajete detetu četkicu i vodene boje. Četkicom treba da pređe preko ispisanih slova tako što će imitirati pokret pisanja.

U dublju činiju sipajte pesak (ili palentu). Nacrtajte u jednom uglu model koji dete treba treba sa ponovi. Može crtati prstima, četkicom ili olovkom. Krenite od jednostavnih linija, pa onda pređite na slova.

Na kartonu zalepite slova napravljena od filca. Pokažite detetu kako da pređe po slovu u smeru pisanja, koristeći dva prsta (kažiprstom i srednji prstom).

  • PISANJE SLOVA POMOĆU VODILICE

Tablu sa azbukom i vodilicom možemo koristiti za početno pisanje. Može se koristiti i kod dece koja su prvi razred i tek se upoznaju sa slovima. Koristeći ovu tablu smanjujemo pritisak koji dete može da oseti kada ukoliko insistiramo na pisanju na papiru. Ova aktivnost je posebno korisna u radu sa decom sa teškoćama u razvoju.

Veliki format slova na tabli olakšava proces učenja slova – njihovo prepoznavanje i usvajanje smera pisanja slova. Ukoliko dete ima problem sa finom motorikom i slabošću mišića šake i prstiju tablu možemo okačiti na zid kako bi pokret bio lakši za dete.

Pored vodilice sa kanapom u kompletu se dobija i vodilica koja podeća na olovku, kraća je te se lakše dolazi do pravilnog hvata – tipodnog hvata kojim dete treba da drži olovku.

Pisanje je složena motorička aktivnost koja zahteva usmerenu pažnju, dobru vizuelnu percepciju i vizuomotornu kontrolu. Ali ukoliko ovoj temi pristupimo kroz zanimljive aktivnosti koje obuhvataju još nešto osim papira i olovke brže dolazimo do rezultata.„ pitajtedefektologa.com


Source link

Možda vam se svidi

More From Author

+ There are no comments

Add yours