SEO optimizacija: kako pristupiti optimizaciji web stranica
SEO je naporan posao. Ukoliko želite da promovišete samostalno svoju prezentaciju i upadnete u top-10 na Googlu nakon odgledane 3 lekcije na YouTube, sigurno neće biti uspešan posao. SEO optimizacija je tema velikog obima, u kojoj Vi kao pojedinac trebate detaljno da se razumete, da pratite najnovije trendove i algoritme pretraživača. I to treba stalno da radite da biste bili “u toku”. Vi ste novi u SEO optimizaciji a želite da promovizete svoju stranicu na Internetu. U prvi mah pokušavate da saznate detalje i postavite razumna pitanja.
- Koji je budžet potreban za ulazak u prvih na Googl-u i Yandex-u?
- Odakle da započnete SEO optimizaciju?
- Kako eliminisati rizike i da ne trošite novac uzaludno sa nultim rezultatom?
Na ta pitanja nećete dobiti adekvatne odgovore. Programeri uglavnom nisu spremni da preuzmu odgovornost za rast pozicija na pretraživačima – previše toga utiče na rezultate pretrage. Rezultat nije zagarantovan, a za rad se traži pristojan iznos. Vi se pitate šta da radite.
*SEO optimizacija* … Nije dovoljno samo napraviti sajt i prezentaciju. Potrebno je da prođe dobru SEO obradu i tako bude vidljiva velikom broju zainteresovanih za vaš proizvod ili uslugu. Osim toga dobijate i besplatne sledeće usluge:
- (BESPLATNI WEB) Web poddomen
- (BESPLATNI WEB) Besplatni hosting
- (BESPLATNI WEB) SEO optimizacija
- (BESPLATNI WEB) Prijava na pretraživače
- (BESPLATNI WEB) Postavljanje brojača
- (BESPLATNI WEB) Katalog i zajednica
Dalje pročitajte SEO Optimizacija. Iz nje ćete naučiti:
- Šta je to SEO optimizacija za internet projekte
- ašto trebate započeti promociju sa osnovnom optimizacijom sajta, a ne skakati u bazen velikog SEO-a glavom.
U ovom članku ćemo dati osnovne SEO izraze, tako da možete lako komunicirati i razumeti principe osnovnog tehničkog rada na SEO optimizaciji.
Prvo da saznamo šta je SEO optimizacija. SEO (jeste skraćenica od engleskog Search Engine Optimization) – skup radova na povećanju položaja web lokacije u rezultatima pretraživača. To uključuje tehnički rad na web lokaciji, sastavljanje semantičkog jezgra (izbor zahteva putem kojih će se sajt promoviše), strategiju promocije i rad na sadržaju. I kakva stvar stoji sa pretraživačima? Google i Yandex nisu samo obične web lokacije. To su pravi roboti koji se pridržavaju složenih algoritama napisanih za njih. Algoritmi – pravila za raspoređivanje web lokacija na stranicama pretraživača. Na primer, Google će postaviti web lokaciju sa postojećom stranom 404 višom od neke web stranice – to je jedno od pravila. A u algoritmu ima na stotine takvih stvari, a možda i hiljade. Samo onaj ko piše algoritme za pretraživače tačno to zna. Da biste bili na vrhu liste kod pretraživača, nije neophodno slediti sva pravila algoritma. Kada se rangira vaša stranica, upoređuje se ukupnost faktora: ako napravite 2 poena od hiljadu, završit ćete više od konkurenta koji je u potpunosti zaboravio na SEO optimizaciju.
Eto, otkrili smo Vam šta je to SEO. Sada ga podelimo na dva dela:
- osnovna optimizacija
- sjajna SEO promocija
Obično ljudi koji rade SEO promociju nude da promovišu web lokaciju na način koji već znate: bez zagarantovanog rezultata, za velike pare i u periodu od najmanje 3 meseca. Ali mnogo je važnije prvo napraviti osnovni SEO, a tek posle toga razmišljati o daljem napredovanju.
I evo zašto je to važno u Vašoj SEO promociji:
– Osnovna SEO – tehnička ili interna optimizacija. Sprovodi se jednom i priprema se lokaciju za skupu i vremenski produženu promociju. Za one koji žele da započnu privlačenje potencijalnih kupaca sa pretraživača neophodno je što je pre moguće uz minimalne troškove. Efekat je postignut zahvaljujući 100% tačnom indeksiranju od strane robota za pretragu. Prema rezultatima rada, shvatićete da li je vredno ulagati u dalju promociju i na šta morate obratiti pažnju kada pravite strategiju u SEO optimizaciji. Osnovna optimizacija postaće osnova za SEO promociju i povećaće njenu efikasnost.
– SEO promocija je dug i skup posao, za koji ako ga već koristite: kupovinom veza, poboljšanjem upotrebljivosti, mesečnim dopunjavanjem sadržaja. Ovo je mesečni rad na web lokaciji: kupovina veza, optimizacija koda rešenja i razvoj sadržaja. Pogodno za one koji su već uradili osnovnu optimizaciju i spremni su da dodatno poboljšaju položaj web lokacije. SEO promocija zahteva veliko učešće kupca u samom procesu.
Šta je to indeksiranje i zašto je to potrebno?
Sledeći opis indeksiranja sajtova možete pronaći u “Google pomoć”:
„Da bi se materijali sa vaše web lokacije prikazali u rezultatima vašeg prilagođenog pretraživača, moraju biti uključeni u Google indeksaciji. Google indeks je sličan indeksu kartica koji čuva informacije o svim knjigama dostupnim u biblioteci. A naš indeks sadrži informacije o svim web stranicama o kojima Google zna. Kada naš robot poseti vašu stranicu, otkriva nove i ažurirane stranice. Podaci o njima unose se u Google indeks. ”
Analizirajmo jedan od ključnih SEO termina koristeći jednostavan primer. Pretpostavimo da ste napravili web stranicu koja na primer prodaje cveće i objavili ste je na Internetu. Pretražni roboti primete “novi sajt” na mreži i prolaze kroz stranice projekta. Oni proučavaju sadržaj, proveravaju mapu sajta, metaoznake i unose sve podatke o sajtu u bazu podataka. Sada, kada korisnik traži u potrazi za „kupi buket plavih hriyantema“, roboti za pretragu će znati koju stranicu vaše web stranice da prikažu kao odgovor na taj zahtev. Proces čitanja stranice od strane robota je indeksiranje.
Ispada da se želja korisnika podudara s onim što je vidio u rezultatima pretrage. On će se zadržati na odredišnoj stranici, češće će pratiti interne veze i verovatnije je da će obaviti kupovinu ili neku drugu ciljnu radnju. Kao rezultat toga, faktori ponašanja će se poboljšati. Ovo je još jedna karakteristika koja utiče na položaj vaše web lokacije u rezultatima pretrage.
Faktori ponašanja – skup korisničkih radnji koje mogu da se izvrše na web lokaciji: prijavljivanje, pregled stranica, klikanje na veze, odbijanje itd.
Zaključak: započnite SEO promociju osnovnom optimizacijom web stranica. Da biste se pouzdano zadržali na visokim pozicijama u pretraživačima, morate da napravite osnovu iz tehničkih radova, a tek nakon toga radite na linku mase, sadržaja i drugih alata za promociju. Potpuni SEO bez interne optimizacije – bačen novac u vetar.
BESPLATNA SEO OPTIMIZACIJA – KARAKTERISTIKE
1. Web poddomen
Dobijate besplatan web poddomen a vaša prezentacija biće prikazana kako na samom vašem poddomenu, tako i na ovoj naslovnoj stranici. To omogućava dvostruko povećanu vidljivost Vaše postavljene prezentacije. Vi sami birate naziv Vaše prezentacije a ona će se prikazati na linku u obliku (naziv).besplatnioglas.rs i imaće automatski povezane linkove od osnovnog sajta besplatioglas.rs do Vaše prezentacije.
2. Besplatni hosting
Nemate brige oko hostinga vašeg domena. Mi besplatno nudimo mesto gde će se opublikovati Vaša prezentacija bez vremenskog ograničenja. Time ste skinuli brigu sa vrata jer sve oko uređenja prezentacije do njenog opublikovanja brinemo mi. Vaše je samo da nam dostavite tekstove i fotografije za željenu prezentaciju a ostale radnje oko postavljanja prezentacije i optimizacije obavljamo mi.
3. SEO optimizacija
SEO OPTIMIZACIJA
Sve stranice vaše prezentacije, biće opublikovane posle SEO optimizacije. Vaše je samo da nam pošaljete tekstove i fotografije za prezentaciju a ostale radnje oko prezentacije obavljamo mi. Predhodno Vam šaljemo osnovno što je potrebno da znate oko pisanja teksta kako bi napisani tekst zadovoljio osnovna SEO pravila i bio visoko rangiran od strane pretraživača. Optimiziamo celu prezentaciju a ne samo početnu stranicu …
4. Prijava na pretraživače
Pošto Vaša przentacija ima karakteristike sajta, mi ćemo prijaviti prezentaciju na sve najveće svetske pretraživače. Odmah pošto izvršimo SEO optimizaciju prezentacije, sajt prijavljujemo na sve veće pretraživače kako bi vaš sajt bio upisan i odmah postao funkcionalan. Googl, Yandex, Yahoo (Bing) su pretraživači na kojim najpre upisujemo Vašu prezentaciju, a kasnije i na mnoštvu manjih regionalnih pretraživača.
5. Postavljanje brojača
Kako bi imali uvid u to koliko ljudi dnevno posećuje Vašu prezentaciju, na njoj postavljamo brojač posećenosti. Za brojač posećenosri koristimo pouzdan ruski Yandex brojač gde ćete u svako doba dana imati uvid kolika je prava posećenost Vaše prezentacije. Ovaj brojač smo odabrali stoga jer se nama pokazao dobro i praktično je nemoguće da se nasilno menja broj posetilaca i vrše druge zloupotrebe brojača sa bilo koje strane.
6. Katalog i zajednica
Kako bi Vaša prezentacija bila dobro opublikovana, istu prijavljujemo na više kataloga. Takođe za Vas pravimo zajednicu na Facebook-u. Ujedno u svim ovim katalozima ostavljamo link prema Vašem sajtu (prezentaciji) i to sve će u krajnoj meri pozitivno uticati na SEO optimizaciju Vaše prezentacije a samim tim i dovesti više zainteresovanih na Vaše napravljene WEB stranice. U facebook zajednici možete sami da ostvarite neposredan kontakt sa zainteresovanim osobama za Vaš proizvod ili uslugu koju im nudite.