13 stvari koje treba da poneseš na bazar – BESPLATNI OGLAS

Spremate se da učestvujete kao izlagač na marketu ili bazaru? Osnivač ste lokalnog afirmisanog brenda? Često izlažete na bazarima? Tu smo da pomognemo! Kako se Komuna marketi nižu jedan za drugim, a izlagača je sve više i više, odlučili smo da pripremimo još jedan mali pomoćnik za izlagače: napravili smo listu stvari koje treba da ponesete na bazar, za bezbrižnu i uspešnu prodaju! Tako da, izlagači, pre nego što krenete da se pakujete, ne zaboravite da pročitate ovaj tekst i proverite da li je vaša ček lista kompletna! Marketi i sajmovi zanatskih proizvoda fantastičan su način da svoje kreativne proizvode predstavite široj javnosti, a mi imamo sve potrebne savete za to.

Ako to nikada ranije niste radili, „nastup na tezgi‟ može vam se činiti kao nesavladiva prepreka. Potrebno je da znate kako se pripremiti, šta vam je sve potrebno da spakujete, kako da namestite štand i da što manje brinete o tome kako bi trebalo dan da prođe „glatko‟.

Govorili smo o tome na koje handmade markete je najbolje da se prijavite i kako da se pripremite za izlaganje na njima, a u ovom članku govorimo o tome šta je potrebno poneti kako bi vaše izlaganje na marketu bilo uspešno.

Uvek će se desiti među „kolegama-izlagačima‟ da nešto zaborave što je možda od presudnog značaja kako njihov dan ne bi ispao kao prava katastrofa. Uz naših 13 saveta šta poneti na market, vi nećete biti jedan od njih.

Prvo i osnovno – spakujte sve prethodnog dana. Stavite vaše zalihe i sve što ćete poneti u kola. Nemojte ostavljati stvari za zadnji čas. Kako se približava vreme polaska na market, vreme leti brže nego što mislite. Biće vam drago narednog dana ako ste i ostali do kasno u noć, spremajući se. Ne zaboravite da napunite telefon i dobro proučite kako stići do mesta događaja.

TOP SAVET: Ištampajte ovaj post i koristite ga kao zgodan spisak stvari koje treba da ponesete kada se budete pakovali.

Ček lista

Šta poneti na handmade market

1. Dokumenti od organizatora

 

Kada učestvujete kao prodavac, bilo na vašem lokalnom bazaru, izložbi, sajmu ili nekoj drugoj godišnjoj manifestaciji, tražite od organizatora program događaja kako bi mogli bolje da planirate tok događaja. Takođe, od velike koristi može da vam bude mapa manifestacije, odnosno – plan prostorija, spratova, raspored štandova, okoline i slični materijali koje vam obezbeđuje organizator. Dešava se da organizator traži od vas dokaz o uplati učešća, odnosno uplatnicu. Ponesite sa sobom i ostalu dokumentaciju ili vid identifikacije kao učesnika, ukoliko je to neophodno.

 

2. Proizvodi i inventar

 

Naravno, ponesite ono najvažnije – vaš rad. I to dovoljno zaliha. Zapravo, sve što ste spremili za prodaju. U tekstu gde smo pisali o tome kako da namestite štand, pisali smo o važnosti ”Work in Progress” proizvoda, tj. same izrade proizvoda na samom bazaru, stoga mislimo da ne bi bilo loše da ponesete i neke proizvode koji su tek u izradi. Više o tome pročitajte ispod.

Šta ćete zaista izlagati, promovisati i prodavati? Vaše proizvode, usluge i veštine ili vaš brend? Možete li da spremite kolekcije proizvoda koji se dobro slažu jedan uz drugi? Odluka je na vama! Uvek savetujemo prodavce da dođu dobro pripremljeni – a tu mislimo na stvari kao što je brending (vizit karte, brošure) pa sve do dobre ”priče” koju ćete predstavljati kupcima i šetačima. Kolekcije proizvoda su odlične za prilike gde se bazari ne održavaju tako često, već u jeku određenog godišnjeg doba ili praznika.

Proizvodi

3. Kolica ili kofer

 

Kako ćete preneti svoje stvari? Možete li sve nositi sami ili će vam biti potrebna pomoć?

Često se dešava da su mesta za parkiranje ograničena, pa se pobrinite da imate kolica ili nešto slično što bi vam moglo pomoći. Naša sugestija iz iskustva jeste kofer. Kofer je uvek dobro i efikasno rešenje, ali to naravno, ukoliko su vaši proizvodi adekvatni za kofer. Unapred proverite da li će neko iz organizacije biti na raspolaganju da vam pomogne sa prenošenjem zaliha i ostalih stvari koje su vam potrebne.

 

4. Alati, pribor i ostala korisna oprema

 

Unapred proverite sa organizatorima šta je dozvoljeno u toku pripremanja tezge. Možda nameštanje vašeg štanda zahteva bušenje, farbanje ili druge zahteve za dekorisanje. Obično nije potrebno puno dodatnog posla oko nameštanja tezge, jer organizator se pobrine da sve bude što spremnije, ali nije zgoreg da proverite za svaki slučaj.

Pobrinite se da uvek pri ruci imate sledeće stvari koje mogu da vam budu od velike koristi: šrafciger, čekić (i ekseri), produžni kabel, makaze, heftalica, selotejp ili slični kancelarijski materijal. Možda će vam dobro doći i merdevine.

Kakvo je osvetljenje na mestu događaja? Prenosna ili dekorativna lampa može da bude zgodna da osvetli vaše proizvode u slučaju da su svetla nedovoljno jaka. Baš kao i na fotografijama proizvoda, želite da se pobrinete da precizno prikažete boje i najbolje osobine vaših artikala, čak i ako ste na bazaru.

Nemojte zaboraviti kabel za punjenje laptopa, punjač za telefon i eksternu bateriju za hitne slučajeve.

Olovka i beležnica – kako ćete inače zapisati beleške o porudžbinama? Dešava se da mušterije ne žele da kupe od vas odmah na licu mesta, ali budu kasnije zainteresovane za online kupovinu. Budite spremni da jasno objasnite proces naručivanja ili rezervacije.

Imajte spreman komplet za prvu pomoć – flastere, prevoje, hidrogen, lepljivu traku (recimo za posekotine od papira ili žuljeve) i slično. Možda vam ne bude potrebno, ali vaše „komšije‟ će vam biti zahvalne što ste došli spremni.

Kada je reč o plaćanju, neke stvari bez kojih ne možete:

  • Digitron, odnosno kalkulator (ako ne nosite onaj stoni, danas ga imate već na svakom smartfonu).
  • Kasa za novac ili novčanik – neko bezbedno mesto na kojem držite vaš novac. Iako su ručne kase odlična opcija, preporučujemo da novac uvek držite na sebi – bilo u novčaniku u džepu ili u maloj torbi oko struka ili vrata. Lako uočljiva kutija sa novcem može biti nezgodna. Naravno, sve zavisi kako kome odgovara. U svakom slučaju, vodite računa da imate dovoljno sitnog novca ukoliko ne želite da vam promakne neka prodaja.
  • Kusur – spremite sitan novac pre nego što dođete na market i počnete sa prodajom. Koliko puta se dešava da mušterija odustane od kupovine, jer nemate da mu vratite sitno?
  • Priznanica ili neka vrsta računa kao potvrda kupovine.

 

5. Obeležavanje i dekoracija štanda

 

Neka svi znaju ko ste i šta imate u ponudi! Obavezno želite da istaknete natpis vašeg brenda, odnosno vaš „zaštitni znak‟. Na vidljivo mesto stavite cenovnik ili etikete sa cenama. Naravno, uvek imajte spremne vaše vizit karte i promotivni materijal.

Razmislite kako ćete privlačiti mušterije do vaše tezge. Ponesite stajling/dekorativne materijale i iskoristite sav raspoloživi prostor kako bi stvorili atraktivnu prezentaciju vašeg izloga. Ali, ne zaboravite, najvažnije je da predstavite vaš brend i vašu priču! Unesite malo vašeg ličnog karaktera u dekoraciju da bi se izdvojili od ostalih. Uzdajte se u vašu kreativnost. Koristite rekvizite za bolje prikazivanje proizvoda iz inventara. Dodajte malo boja koje komplementuju vaše proizvode.

Pozadina, tapete, filc ili stavljanje tankog lima metala mogu da se pokažu kao sjajne ideje. Razmislite o tome kakav će ambijent stvoriti set starinskih ladica ili bele police iz IKEA-e i da mogu da daju različit karakter vašem brendu. Uskladite karakter vašeg brenda sa samom dekoracijom. Stavite privlačne stolnjake preko stola, uz pomoć drvenih sanduka dodajte malo dubine ili iskoristite stare vintage kofere za šarm.

Obeležavanje štanda

6.Fotografije i video prikaz

 

Stavite velike slike kako bi privukli mušterije. Posebno ako prodajete male predmete kao što je nakit, fotografije su super način da popunite prostor. Takođe pogodne su i video prezentacije koje se projektuju negde u pozadini. Vizuelne prezentacije modela koji nose ili koriste vaše proizvode ili tematski prikazi vaše lokalne sredine odličan su način da privučete mušterije. Za početak, to možete biti i vi, ukoliko prodajete odeću ili nakit.

Slike vašeg studija, radionice, radnog okruženja ili procesa kreativne izrade stvaraju veću zainteresovanost za vaš brend i jačaju poverenje kod kupaca. Svi su zainteresovani za to šta se dešava ”u pozadini” – ko su vaši pomoćnici, kako je nastao vaš brend, zašto ste odabrali baš to ime. Upravo ovakve informacije su super materijal za izradu brošura.

 

7. Materijali za čišćenje

 

U toku transporta proizvoda može doći do svakakvih situacija. Posebno ako izlažete stakla, ogledala ili nakit (u vitrinama), nemojte zaboraviti sredstva za čišćenje i čistu krpu za brisanje. Neizbežna je čak i ako je bazar na otvorenom jer može doći do vetra ili kiše.

 

8. Ogledalce, ogledalce!

 

Obezbedite ogledalo. Koliko puta se dešava da mušterije odlaze od vašeg izloga a kupili bi neki proizvod samo da su mogli da ga pogledaju NA sebi. Pokušajte da obezbedite dosta veliko ogledalo (ako je moguće u punoj dužini) sa okvirom umesto da ga držite u rukama. Naravno ako to nije moguće, ručno ogledalo bolje je nego ništa, ali opet – prezentacija je sve.

Ogledalo
Ogledalo je neizbežno ukoliko prodajete nakit ili odeću.

9. Pakovanje i ambalaža

 

Izdvajanje malo više novca kako bi ponudili kvalitetnu ambalažu čini da vaš brend izgleda mnogo profesionalnije. Pakovanje ne mora biti skupo da bi bilo efikasno. Privlačne torbe, kutije i mogućnost raznih pakovanja sa vašim logom činiće da se kupci iznova vraćaju kod vas. Ukoliko učestvujete na Komuna marketima, znate da postoji mogućnost kupovine brendiranih Komuna market kesica u tri veličine (u zavisnosti od vaših proizvoda). Takođe pružite i uputstva za održavanje pojedinih artikala – možete da ih ištampate na običan papir i lepo isečete.

Na bazarima ljudi često kupuju poklone. Stoga, budite sigurni da ponesete dekorativni materijal za pakovanje. Spremite pucketavu foliju (famozni „bubble wrap‟, to su oni balončići koje svi rado puckamo), papir lepog izgleda, ukrasnu kesu ili male kutije (npr. za nakit). Možete negde staviti i vašu etiketu sa logom ili vizit kartu kako bi kupac dobio vaše kontakt detalje. Ako je zadovoljan sa kupovinom kod vas, sigurno će vas preporučiti kod nekog.

Pakovanje proizvoda
Pobrinite se za to da imate u šta da spakujete vaše proizvode.

10. „Work in Progress‟ proizvodi

 

Ponekad na marketima nema prevelike gužve, pa možete iskoristiti vreme „zatišja‟. Ako možete, upustite se u neke „proizvodnje u toku‟. Ponesite dodatne materijale za izradu, neke nedovršene (male) komade ili makar uzmite notes za planiranje i pravljenje skica. Mušterije vole kada gledaju kako izrađujete, to jest kako nastaju vaše rukotvorine.

Work in Progress
Izrada proizvoda na licu mesta je šetačima vrlo primamljiva.

 

11. Za vaš komfor – lični „set za preživljavanje‟

 

U svojoj torbi ili rancu ponesite neke osnovne potrepštine, koje mogu da vam spase dan. Nikad se ne zna kada mogu da vam zatrebaju vlažne maramice, tablete za glavobolju ili krema za sunčanje.

Ponesite neke zdrave namirnice kao što su voće i povrće, a uzmite i grickalice i piće – redovi za čekanje na manifestaciji mogu biti veoma dugi, izbor ograničen a vi možda sebi ne možete priuštiti mnogo vremena za čekanje u redu. Ne bi bilo loše da ponesete makar jedan obrok – ručak ili večeru, u zavisnosti od vremena trajanja bazara. Ponesite od kuće termos bocu sa vašom omiljenom kafom ili čajem!

Nemojte zaboraviti stolicu za sedenje!

Atmosfera sa unutrašnje strane tezgi.

 

12. Hidriranje

 

Možda zvuči suvišno, ali jako je važno da unosite dovoljno tečnosti. Ako ne pijete dovoljno vode tokom dana, bićete umorni i verovatno džangrizavi do kraja dana. Voda pomaže da kiseonik prolazi kroz krv i održava vas hidriranim, tako da imate dovoljno energije čak i tokom dana kojem se ne nazire kraj. Ponesite dovoljno vode, jer na nekim mestima događaja je možda nema na prodaju.

 

13. Proverite vremenske prilike

 

Nekako se čini da je na mnogim marketima često ili previše vruće ili previše hladno. Ponesite sa sobom slojeve odeće i neku dodatnu obuću. Šešir, kapa ili naočare za sunce takođe mogu da budu izuzetno korisni. Ako se bazar održava napolju (što je najčešće slučaj), pripremite se za najgore… kiša, vetar ili vrućina mogu se prevazići mnogo lakše ako se „opremite‟ odgovarajućom odećom i zaštitom svog štanda. Proverite sa organizatorima da li su obezbeđeni suncobrani ili nadstrešnice.

U svakom slučaju, obucite se udobno. Ne treba preterano da se sređujete kao za izlazak, uredno i ležerno je u redu. Bitno je da se osećate udobno i puno samopouzdanja, tako da možete sa uživanjem prodavati vaše radove i upoznavati ljude bez da se osećate nelagodno.

Zaključak

 

Jako je bitno da se spakujete dan pre marketa, kako bi izbegli gužvu kada već treba da krenete. Napravite plan i razmislite da li možete sve vaše stvari da prenesete sami ili će vam trebati pomoć kada budete stigli na mesto događaja. Ponesite neophodne materijale i alate u slučaju da vam nešto zatreba. Obeležite vaš štand tako da se vidi šta nudite i spremite razne materijale za pakovanje. Uz adekvatnu odeću i lični set za preživljavanje nema sumnje da ćete imati pozitivno iskustvo sa prodajom na handmade bazaru.

Kako se vi spremate za izlaganje na marketima i šta sve nosite sa sobom, pišite nam u komentarima!

U sledećem članku ovog serijala govorimo o samom Danu D(ogađaja) – kako najbolje spremiti svoj štand i prikazati se u najboljem svetlu.



Source link

Možda vam se svidi

More From Author

+ There are no comments

Add yours