Prodaja vaših proizvoda na Komuna marketu, bazarima i drugim prodajnim mestima odličan je način da ostvarite dodatni prihod. Uz minimalan trošak, moći ćete da predstavite svoj brend javnosti i testirate koliko je tražen na tržištu. Prodaja na bazarima takođe je prilika da dobijete povratne informacije od svojih ciljnih kupaca. Ovo će vam pomoći da nađete načine kako da poboljšate vaš proizvod za njih. Neka od najuspešnijih maloprodajnih preduzeća su zapravo započela na ovaj način.
Prodaja na bazaru se ne razlikuje previše od prodaje na internetu. Takođe je prilika da dobijete povratne informacije od svojih ciljanih kupaca. To će vam pomoći da nađete načine kako da poboljšate vaš proizvod za njih.
Očigledni cilj učestvovanja na bazaru, jeste da prodate vaše rukotvorine i nadoknadite troškove (a nešto i da zaradite). Ali, takođe želite i da ljudi zapamte vas i ime vašeg brenda kako bi kasnije mogli da vas nađu na društvenim mrežama, vašem web sajtu ili da pretražuju vaše proizvode na Komuna marketu.
Međutim, prodaja na bazarima nije baš tako jednostavna. Nije dovoljno da postavite proizvode na sto i čekate da kupci dođu sami. Postoje određeni načini da privučete kupce do svog štanda i naterate ih same da kupuju.
Odlučili ste na kojim marketima da učestvujete i kako da se pripremite za njih a znate i šta poneti za uspešnu prodaju na bazaru. Pošto je sledeći Komuna market vrlo uskoro, u ovom članku smo pripremili devet načina kako najbolje spremiti štand i kako uspešno promovisati svoj brend.
Dan D(ogađaja) – kako da se predstavite u najboljem svetlu
Ok, stigli ste na samo mesto događaja i danas je veliki dan za vas – dan kada „nastupate‟ na bazaru.
Najvažnije je da namestite i dekorišete vašu tezgu tako da privlači što više kupaca. Evo nekoliko saveta koje će vam pomoći da iskoristite prostor i prezentujete vaš brend na najbolji način.
Optimizujte prostor za gužvu
Nemojte samo staviti sto i na njega svoje proizvode misleći da je to dovoljno. Vaš sto je vaš izlog. Potrudite se da budete drugačiji i da se izdvojite od stotine prodavaca. Proučite malo raspored štandova i procenite kako će se promet ljudi odvijati u vašem delu. Dizajnirajte svoj prostor tako da ga je lako videti iz gomile. Takođe, može biti od koristi ako ste kreativni – u šta ne sumnjamo da jeste – potrudite se da vaš štand izgleda zanimljivo i primamljivo. Možete potražiti inspiraciju za aranžiranje štandova i na Pinterestu.
Natpisi i oznake
Svakom izlagaču je obezbeđen baner sa natpisom brenda, ali ono što svakako želite, jeste da se dodatno istaknete sa svojim prepoznatljivim logom i pozadinom. Istaknite svoj baner ili neki drugi brendirani materijal koji imate.
Prezentacija i prikaz materijala
Kako ćete privlačiti potencijalne kupce do vaše tezge? Koji su prvi utisci koje hoćete da šaljete? Hoće li vaš štand imati izgled belog minimalnog prostora galerije sa nalepnicama? Ili će biti nalik boemskoj prodavnici punoj šarenila?
Prezentacija je sve! Prvi utisci kod kupca najčešće odlučuju hoćete li imati uspeha ili ne. Prilikom postavljanja tezge, razmislite kako će se ona činiti prolaznicima. Želite da ponudite široku lepezu proizvoda, u širokom rasponu cena, a bez toga da prenatrpate vaše stolove. Definitivno želite da iskoristite SAV raspoloživi prostor – uključujući i onaj vertikalni. Razmotrite kako ćete organizovati i namestiti stolove, stolnjake, zavese i stalke.
Vizuelno atraktivni izlog pravi razliku na krcatim bazarima. Obratite pažnju na to da izlog odražava vrednosti vašeg brenda i dodajte malo vašeg karaktera kako bi se izdvojio od ostalih. Vizuelno atraktivna prezentacija pomoći će vam da bolje prodajete.
Dodajte malo boje i koristite rekvizite. Pozadina, tapete, filc ili stavljanje tankog lima metala odlična su rešenja koja možete ubaciti u svoj izlog. Razmislite o tome kakav će ambijent stvoriti set starinskih ladica ili bele police iz IKEA-e i da mogu da daju različit karakter vašem brendu.
Stavite stolnjake preko stola, uz pomoć drvenih sanduka dodajte malo dubine, iskoristite stare vintage kofere za šarm, možete pokušati da ubacite svoj karakter sa nekim zanimljivim rekvizitima. Što više upadljiv vaš štand (bez da bude pretrpan), to bolje.
Ne brinite, pripremanje sjajnog i uočljivog izloga ne mora da vas košta puno. Samo pokušajte da budete inventivni sa stvarima koje koristite a takođe vodite računa da i boje budu komplementarne sa proizvodima koje prodajete. Održavajte vaš izlog čistim i urednim.
Jedna napomena: Uzmite u obzir da li će posetioci moći da dodiruju vaše radove ili im je potrebna veća zaštita? Razmislite o profesionalnim postoljima, vitrinama ili policama.
Fotografije i video prikaz
Stavite velike slike kako bi privukli mušterije. Posebno ako prodajete male predmete kao što je nakit. Takođe pogodne su i video prezentacije koje se projektuju negde u pozadini. Fotografije modela ili tematske slike predela odakle dolazite takođe mogu da se pokažu kao odlične. Isticanje fotografija vaše lokalne sredine takođe može da privuče ljude koji prepoznaju odakle dolazite a to često može da služi za pokretanje razgovora sa mušterijama. Koliko puta vam se desilo da ste prepoznali nekog izlagača iz vašeg kraja i odmah poželeli da odete do njegovog izloga i pogledate šta ima u ponudi?
Ako prodajete recimo urbanu garderobu, prikladni su prikazi nekih prepoznatljivih beogradskih kvartova. Ako prodajete nakit, možete na primer pokazati odakle vam inspiracija za novu kolekciju.
Slike vašeg studija, radionice, radnog okruženja ili procesa kreativne izrade takođe mogu dati veću povezanost sa vašim brendom i izlogom i na taj način jasno stavljaju do znanja da proizvode zaista ručno pravite vi sami! Budite transparentni i predstavite ko sve radi za vaše preduzeće. Fotografije vas, članova vašeg biznisa i vašeg radnog prostora pružiće kupcima uvid u vaše svakodnevno poslovanje i ono što vašu priču čini upečatljivom.
Ukoliko želite pomoć sa fotografijama – tu je Komuna tim! Pored toga što nudimo uslugu fotografisanja proizvoda, takođe imamo i par blog tekstova koji objedinjuju proces fotografisanja – od pripreme za fotografisanje, uređivanja pozadine fotografisanja sve do obrade fotografija vaših proizvoda.
Uvežbajte postavljanje vašeg izloga
Nameštanje štanda nekima polazi za rukom lako, drugima ne. Kao dobra ideja pokazalo se uvežbavanje postavljanja izloga, kao svojevrsne improvizovane makete štanda. Proverite dimenzije vašeg stola i napravite improvizaciju izloga pre nego budete prodavali, kako biste bili sigurni da izgleda onako kako želite. Ponekad stvarna veličina tezge i celog prostora na raspolaganju nije toliko velika kao što ste možda zamislili. Zbog toga prethodne pripreme nisu na odmet.
Promocija i dobra prezentacija jako je važna, jer na taj način kupci i doživljavaju vas i vaš brend. Ako im niste privukli pažnju, produžiće dalje u šetnji i stoga se morate valjano potruditi. Zamolite nekog poznanika u koga imate poverenja da baci pogled na vaš izlog i pruži vam feedback.
Brošure, letci i vizitkarte
Uzmite i više nego dovoljno materijala kada je reč o ovim stvarima. Pre svega vizitkarte, koje pružaju osnovne kontakt informacije. Flajeri, odnosno letci, i brošure govore malo više o vama i onome što radite. Na bazarima je toliko toga za videti, tako da posetioci ne stižu uvek da „sažvaću‟ sve informacije. Kada ponesu kući dodatne informacije o vama znači da će vas najverovatnije bolje zapamtiti ili prepoznati ubuduće.
Imajte spremne vaše vizitkarte. Prodaja na bazarima, sajmovima i izložbama zanatskih radova odlična je prilika ne samo za dobijanje novih mušterija, već i sticanje poslovnih kontakata i dobavljača. Uvek držite spremne vizitke tako da ih date nekome u bilo kom trenutku. Jedan mali savet: dajte dve-tri vizitkarte istovremeno i podstaknite onoga kome ste ih dali da ih podeli kolegama i prijateljima.
Ako vam je potrebna pomoć oko dizajna loga, vizitkarti i ostalog promotivnog materijala, kreirali smo za sve naše handmade prodavce i male proizvođače na marketu personalizovane brending pakete po promotivnim cenama! Odaberite jedan od tri paketa shodno potrebama vašeg malog biznisa.
Razmislite o brendiranju
Vredi pridavati pažnju brendiranju, čak i ako ste novajlija u izlaganju. Brendiranje može početi jednostavno, sa logom i vizitkartom. Ali ako želite da odete korak dalje, „mood board‟ ili kolaž inspiracije mogu biti vrlo korisne. Napišite kratak opis svojih proizvoda i objasnite priču koja stoji iza vašeg brenda. Razmislite koji fontovi, materijali, boje i ambalaža predstavljaju vaše proizvode, kako bi ih ova kreativna tabla još više upotpunila. Pokušajte da identifikujete svog tipičnog kupca. Kako bi mu se činio vaš brend? Više o brendiranju smo pisali ovde. Dobar brending promoviše poverenje, čineći vaše proizvode poželjnijim i dovodi do bolje prodaje.
Neka su vaši artikli nošeni, ako je moguće
Imate u ponudi kolekciju simpatičnih šešira na prodaju? Nosite jedan! Ako to ipak nije moguće iz bilo kog razloga ili ako imate previše različitih predmeta za nošenje, a kako ne bi izgledali kao hodajuća reklama, pokušajte da ih prikažete na način na koji bi najbolje bili nošeni ili korišćeni. Izložbene lutke su zato sjajno rešenje. Šal koji samo leži na stolu neće privući na sebe toliko pažnje kao kada bi bio atraktivno prikazan na vama ili stavljen na izložbenu lutku.
Work in Progress
Ako je moguće, počnite da radite na nekim „proizvodnjama u toku‟. Ponekad na bazarima nema prevelike gužve, pa iskoristite vreme „zatišja‟.
Ponesite dodatne materijale za izradu, ulepšavajte neke nedovršene komade ili makar uzmite tefter/skeč za planiranje i pravljenje skica. Mušterije obožavaju kada gledaju kako izrađujete vaše rukotvorine. Povećava se interakcija sa potencijalnim kupcima i stvara veća zainteresovanost, stoga je ovo i odličan način za započinjanje razgovora.
Neka se zaljube u vas!
Ono što nijedan štand zasigurno nema ste vi! Prodavci koji su komunikativni i pristupačni mnogo bolje prodaju nego oni koji stoje iza štanda i čekaju da se neko zaustavi i nešto pita. Davno su prošla vremena kada su ljudi kupovali stvari samo zato što im trebaju ili zato sto nečemu služe. Morate prolaznicima dočarati prednosti vaših proizvoda, objasnite zašto im trebaju i kako će im ulepšati ili olakšati život. Ljudi se sve više okreću manjim biznisima sa kojima mogu da se poistovete, o kojima znaju više nego o korporacijama. Kupce sada zanima ne samo šta vi prodajete, nego i ko ste vi, zbog čega ste se odlučili da pokrenete svoj biznis, kako ste došli na ideju kreiranja vašeg proizvoda, kako je posao uticao na vaš život, kako izgleda vaš kreativni proces, šta vas inspiriše, itd. Priča koja stoji iza vaših proizvoda je ono što vas čini posebnim! Razumemo da nije svako ekstrovertan tip, ali u tom slučaju povedite kolegu ili prijatelja kome direktna prodaja ide od ruke. Verujte nam, razlika u zaradi će biti velika.
Zaključak
Postoje neki efikasni načini da privučete kupce do vašeg štanda. Maksimalno iskoristite sav prostor koji vam je na raspolaganju – i onaj vertikalni i onaj oko vašeg stola. Obeležite štand privlačnim natpisom i logom vašeg brenda. Pobrinite se da vam izlog bude vizuelno atraktivan – koristite adekvatne materijale i rekvizite koji odražavaju vrednosti i karakter vašeg brenda. Promovišite se deljenjem brošura, letaka i vizit karata sa linkom do vašeg online shopa i društvenih mreža.
Šta vi radite drugačije na bazaru? Imate li neki savet koji smo propustili? Javite nam se u komentarima, pa da nam svima sledeće izlaganje na marketu bude milina. Vidimo se za vikend na sledećem Komuna marketu u Beogradu!
+ There are no comments
Add yours